Kalinimo metu policija mirtinai sumušė vyresnįjį Tibeto budizmo vienuolį

mmexport1387446138912Kinijos beatodairiškas priemonių griežtinimas Tibeto Diru krašte pasiglemžė dar vieną tibetiečio gyvybę. Tuo tarpu šaltiniai iš Tibeto praneša apie augantį savavališkų sulaikymų ir slaptų areštų skaičių. Pranešama, kad vyresnysis Tibeto budizmo vienuolis Ngavangas Džiampelas, gerai žinomas dėl savo aštraus proto ir meditacinių įgūdžių, mirė po sulaikymo policijoje.45-erių metų Ngavangas drauge su kitais dviem Tarmoe vienuolyno vienuoliais buvo sulaikytas lapkričio 23-iąją savo atostogų Lhasoje metu. Kitų dviejų vienuolių likimas kol kas nėra žinomas.

Pranešama, kad budizmo tyrinėjotas ir mokytojas Nhavangas Džiampelas mirė gruodžią 17-ąją, o netrukus policija grąžino jo kūną artimiesiems. „Aišku, kad Ngavangas Džiampelas buvo mirtinai sumuštas sulaikymo metu. Iki tol, kai išvyko iš vienuolyno Lhasoje, jis buvo sveikas ir stiprus vyras“ – teigia šaltinis Diru.

Ngavangas Džiampelas tapo pateko į ilgą ir sparčiai augantį išsilavinusių tibiečių, į kuriuos yra nusitaikiusi Kinijos valdžia, sąrašą. Nuo 2008-ųjų Kinijos institucijos sistematiškai persekioja išsilavinusius tibetiečius, kurie nedviprasmiškai pasisako apie Tibeto tautos kančias. Pavyzdžiui, klajoklis rašytojas Toptenas iš Diru buvo nuteistas penkeriems metams už tai, kad parašė poemą, kurioje apie išsilavinusių tibetiečių suėmimus sako: „Visų išsilavinusių tibetiečių suėmimai neigia proto, kūno bei kalbos laisvę.“

Vyresniojo vienuolio Ngavango Džiampelo kūną šeimos nariai pagerbė Sera vienuolyne Lhasoje. Maldos ir kiti ritualai rengiami velionio namuose Diru krašte. Pranešama, kad policija grasino velionio šeimai ir uždraudė su kitais žmonėmis kalbėti apie Ngavango Džiampelo mirtį.

Po trijų vienuolių suėmimo daugybė kariškių buvo pasiųsta į Tarmoe vienuolyną, kur ginkluoti pareigūnai atliko priverstines kratas ir iš Kgvango Džiampelo gyvenamosios vietos konfiskavo du kompiuterius.

Ngavangas Džiampelas gimė 1968-aisiais Yulto Tho kaimelyje Tsačiu apskrityje, Diru krašte. 1987-aisiais tapo vienuoliu ir savo gimtajame krašte įstojo į Tarmoe vienuolyną. 1989-aisiais, siekdamas tęsti mokslus, iškeliavo į Sera Je vienuolyną pietų Indijoje. Taip pat dirbo asmeniniu Šabdungo Rinpočės Tenzin Khendupo (labai gerbiamo reinkarnavusio mokytojo dabar gyenančio tremtyje Indijoje) padėjėju. Jis paskyrė 19 metų intensyviems budizmo bei šiuolaikinių mokslų studijoms. 2007-aisiais jis grįžo į Tibetą.

2008-aisiais buvo įkalintas už „valstybinių paslapčių nutekinimą“. Po paleidimo dirbo budistinės dialektikos mokytoju Čoelingo vienuolyne. Tarmoe vienuolyne, kuris nuo lapkričio 23-iosios yra laikinai uždarytas, įkūrė budizmo dialektikos klasę kurioje galėjo lankytis ir mokytis tiek vienuoliai, tiek pasauliečiai. Joje nemokamai mokė vienuolius ir vietinius tibetiečius Tibeto budizmo ir kultūros. Buvo žinomas dėl daugybės socialinę gerovę skatinančių darbų: mokė taikiai medituti pasikartojančių ginčų metu, padėdavo vietiniams tibetiečiams, ypač jauniesiems, atsikratyti žalingų įpročių (tokių kaip lošimas).

Šiuo metu Tarmoe vienuolynas ir aplinkiniai kaimai yra apsupti kinų saugumo pajėgų. Vienuolynas uždarytas neribotam laikui. Vietiniai tibetiečiai baiminasi, kad po Ngavango Džiampelo mirties Tarmoe vienuolynui bus sunku taip efektyviai veikti kaip anksčiau.

Kinijos sauguno pajėgos Diru yra apsupę Rabten ir Drong Na vienuolynus, taip pat įkalinę aštuonis vienuolius priklausančius Rabten vienuolynui, kurie anksčiau studijavo Pelyulo, Sershulo ir Sertharo budistiniuose institutuose Khamo provincijoje.

Pranešama, kad Kinijos institucijos laikosi nuomonės, kad Diru kenčia nuo politinio stabilumo stokos ir jei krašte neįsivyraus ramybė, tai „neigiamai“ veiks kitas Tibeto vietoves. Anot Kinijos valdininkų, dėl šios priežasties, Diru gyvenantiems tibetiečiams turi būti taikoma „perauklėjimo kampanija“. Studijavę Indijoje ir Šanchajaus bei Sičiuanio provincijose vienuoliai yra priversti pereiti intensyvius „perauklėjimo“ kursus.

Per tris pastaruosius mėnesius keli šimtai tibetiečių Diru krašte buvo suimti ir nuteisti kalėti. Daugybė iš jų dingo be žinios.

Šaltiniai teigia, kad vietiniai Diru tibetiečiai 2013-uosius laiko pačiais blogiausiais Kinijos priespaudos metais. Tokia brutali Kinijos priespauda regione nebuvo juntama nuo 1969-ųjų kai daugybė tibetiečių Kinijos karinių pajėgų buvo išžudyti Diru, Khyungpo Tengchen, Chagra Palbar ir kitose vietovėse.

Šaltinis: http://www.tchrd.org/2013/12/diru-crackdown-senior-tibetan-buddhist-scholar-beaten-to-death-in-police-custody/

2013/12/21